Mediolan detronizuje Nowy Jork. Via Montenapoleone najdroższą ulicą handlową świata!
Mediolan to już nie tylko stolica mody i piękna. Włoskie miasto z ulicą Via Montenapoleone zdetronizowało Piąta Aleję w Nowym Jorku, zyskując tytuł najdroższej ulicy handlowej świata. Luksusowe metry kwadratowe wzrosły w tej lokalizacji niemal o jedną trzecią!
To pierwszy raz w historii kiedy na szczycie globalnego rankingu, opublikowanego w 34. edycji flagowego raportu „Main Streets Across the World” prowadzonego przez firmę Cushman & Wakefield, pozycję lidera zajmuje europejska ulica. Via Montenapoleone pokonała Piątą Aleję, czyli Upper Fifth Avenue. Czynsze w tej dzielnicy sięgają nawet do kilkunastu tysięcy euro za metr kwadratowy!
Najdroższe ulice świata
Kolejna, 34. edycja rankingu zaskoczyła wszystkich! Europejska Via Montenapoleone wyprzedziła jedne z najbardziej rozpoznawalnych i luksusowych lokalizacji, takich jak Piąta Aleja czy londyńska New Bond Street, która zajęła trzecie miejsce w zestawieniu, z wynikiem 1762 USD za stopę kwadratową rocznie. Z kolei Pola Elizejskie w Paryżu, gdzie czynsze wzrosły o 10% w ujęciu rocznym, utrzymały piątą pozycję w rankingu. Czwarte miejsce zajmuje Tsim Sha Tsui w Hongkongu.
Te znane na całym świecie lokalizacje charakteryzują się silną konkurencją o powierzchnie handlowe oraz bardzo ograniczoną podażą i to pomimo trudnej sytuacji na rynku handlowym. Marki, od luksusowych po masowe, intensyfikują swoje działania związane z obecnością w sklepach stacjonarnych w topowych lokalizacjach, ponieważ walka o uwagę konsumenta oznacza konieczność zapewnienia niepowtarzalnych doświadczeń zakupowych i prezentacji produktów. - komentuje Robert Travers, Dyrektor Działu Nieruchomości Handlowych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield
Mediolan na podium
Via Montenapoleone, najdroższa ulica handlowa świata, stała się miejscem pielgrzymek nie tylko dla miłośników mody, ale i dla tych, którzy pragną doświadczyć, czym jest prawdziwy luksus. Spacerując jej brukowaną nawierzchnią, mijamy butiki takich marek jak Gucci, Prada czy Valentino, które zdają się bardziej przypominać dzieła sztuki niż sklepy.
Na którym miejscu jest Polska?
Polska także ma swoje miejsce w tym międzynarodowym rankingu. Do zestawienia zakwalifikowała się warszawska ulica Nowy Świat. Zanotowano tam wzrost czynszów o 15% r/r, co drugi rok z rzędu daje warszawskiej lokalizacji 35. miejsce. Stawka w tej prestiżowej części stolicy wynosi 1032 EUR/mkw/rok.
Specyfika Nowego Światu, który został zdominowany przez najemców gastronomicznych i drobne usługi, niejako oddaje charakter innych ulic handlowych w polskich aglomeracjach. Widać na tym polu jednak sukcesywne zmiany. – komentuje Michał Masztakowski, Head of Retail Poland, Cushman & Wakefield.
Nowy Świat ma kilku godnych rywali! Stawki na najdroższej ulicy w Polsce doganiają wartości czynszów obowiązujące na ulicy Mokotowskiej i Placu Trzech Krzyży.
W Warszawie przeciwwagą dla oferty Nowego Światu staje się ulica Mokotowska i Plac Trzech Krzyży. Obie te lokalizacje zanotowały w ostatnim czasie ciekawe handlowe otwarcia, które potwierdzają, że w Polsce jest popyt i przestrzeń na kreowanie atrakcyjnej oferty poza centrami handlowymi, które przez ostatnie lata były uznawane za najważniejsze miejsca zakupowe i pierwszy wybór polskich konsumentów. – komentuje Michał Masztakowski, Head of Retail Poland, Cushman & Wakefield.