Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra już otwarte
Ulrychów i Bemowo - nowe stacje
Dwa lata temu pisaliśmy Wam o TYCH stacjach. Tymczasem warszawskie metro dojechało właśnie na Bemowo. II linia wzbogaciła się właśnie o dwie nowe stacje: Ulrychów i Bemowo. Zaglądamy tam, jak zwykle ciekawi wystroju i rozwiązań architektonicznych. Za projekt stacji odpowiada konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński.
Miedź i stal
Na obu stacjach mamy dużo miedzianej barwy (panele akustyczne pokrywające sufit, sufity przy wyjściach). Posadzki wyłożono tu granitem. Uwagę zwracają kamienne mozaiki tuż przy schodach. Ściany zatorowe wyłożono panelami z giętej, perforowanej blachy (korten i miedź). Szyby windowe obudowano cegiełką. Konstrukcje nowych wiat to głównie stal i szkło. Na powierzchni tuż obok nich powstały nowe nasadzenia (byliny, krzewy, drzewa).
- Stacja Ulrychów ma długość 160 metrów i kubaturę 60 272 metrów sześciennych. Wymiary przystanku Bemowo to odpowiednio 459 metrów i 224 586 metrów sześciennych. Nowy odcinek składa się dodatkowo z wentylatorni szlakowej, a za stacją Bemowo powstały tory odstawcze, którymi po kolejnym etapie prac pociągi będą jeździły w kierunku Karolina - czytamy stronie Urzędu Miasta Warszawa
Za wykonanie bemowskiego odcinka odpowiadają Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wartość tej inwestycji to ponad 959 mln zł, 70% tej kwoty sfinansowano ze środków unijnych.
1 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.
2 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.
3 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.
4 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.
5 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.
6 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.
7 z 9
Ulrychów i Bemowo - nowe stacje już otwarte
8 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.
9 z 9
Ulrychów i Bemowo. Nowe stacje metra.