Reklama

Za inspirujące przestrzenie z pięknymi widokami na panoramę Łodzi odpowiada Anastazja Kropidłowska. Architekt zmieniła lokal o charakterze usługowym w wyjątkowe miejsce pracy. Jest tu mnóstwo światła, dzięki „ścianom okien”, wpuszczającym światło południowo-zachodnie oraz północne, a także sporo designerskich wykończeń. To przestrzeń, która redefiniuje pojęcie typowego biura.

Reklama

Koniec z nudnym biurem

Na 13. piętrze prestiżowego biurowca HiPiotrkowska w Łodzi powstała przestrzeń, która wywraca do góry nogami tradycyjne myślenie o biurach. Nie ma tu aranżacyjnej nudy, braku charakteru i klimatu. W tym miejscu pracy rządzą naturalne materiały, miękkie tekstury, ergonomia i nowoczesny design, które zachęcają nie tylko do wykonywania swoich obowiązków, ale i pozwalają na socjalizację czy kreatywny odpoczynek. Na deser jest też kolejna uczta dla oka: panorama miasta widziana przez lornetkę.

Projekt: Anastazja Kropidłowska, fot: Dariusz Jarząbek
Projekt: Anastazja Kropidłowska, fot: Dariusz Jarząbek

Cel: domowa atmosfera

Dużo się o niej mówi. Wielu do niej dąży, ale nie każdemu udaje się ją uzyskać. By zachęcić pracowników do pracy w biurach i rezygnacji z popularnego home office, kluczowe jest stworzenie w miejscu pracy… domowej atmosfery! Ta także była celem architekt Anastazji Kropidłowskiej. Zespół projektowy zaproponował więc stworzenie wnętrz wypełnionych naturalnymi materiałami, miękkimi strukturami, tapicerowanymi meblami o różnej formie i wykończeniu oraz naturalną kolorystyką, przełamaną sporą dawką zieleni i mocniejszym holograficznymi elementami, nawiązującymi do branży gier komputerowych.

Przestrzeń podzielono na dwie strefy: „chill” oraz „work”. Pierwsza ma pełnić funkcje socjalizacyjne. To przestrzeń do spotkań, rozmów, wspólnych posiłków w jadalni z podwyższonym barem na środku, a także gier. Tu organizowane są nawet warsztaty związane z hobby pracowników. Wypełniają ją kontrastowe kolory i faktury, a miękkie huśtawki, fotele i pufy zachęcają do relaksu.

W strefie „work” przestrzeń nakierowano na efektywność! Jasne kolory pokrywające ściany nie dekoncentrują, sprzyjają działaniu i twórczej pracy. To przestrzeń, w której znajdują się miejsca do pracy dla około 30 osób w różnych konfiguracjach, Hotdeski, wyciszone focus roomy, powierzchnie open space oraz sale konferencyjne.

Projekt: Anastazja Kropidłowska, fot: Dariusz Jarząbek
Projekt: Anastazja Kropidłowska, fot: Dariusz Jarząbek

W łódzki biurze są również miejsca wspólne, w których można napić się gorącej kawy. Coffee pointy oraz strefy do przechowywania prywatnych rzeczy pracowników ubarwiają akcenty fioletu i pomarańczowego, co jest spójne z identyfikacją wizualną marki.

Polski design

Nie zabrakło również polskich akcentów. Ponad 80% wyposażenia prestiżowego biura HiPiotrkowska w Łodzi pochodzi od polskich producentów – od mebli biurowych, aż po dekoracyjne lampy, które ubogacają każdą ze stref.

Reklama

Tapety z grafikami dopasowanymi do identyfikacji wizualnej firmy także powstały we współpracy z polskimi markami. Stonowane, ale niebanalne wzory przełamane akcentami w firmowym fiolecie dodają wnętrzu nowoczesnego charakteru i sprawiają, że przestrzeń staje się spójna, przemyślana i pełna energii.

Reklama
Reklama
Reklama