Dywany inspirowane dawnymi posadzkami. Nowa kolekcja Carpets & More i Magdy Fornal
Na targach Warsaw Home firma Carpets & More, we współpracy z uznaną projektantką Magdą Fornal, zaprezentowała kolekcję dywanów Classics – współczesną reinterpretację tradycyjnych wzorów. Classics to linia, która swoim wzornictwem przywodzi na myśl dawną elegancję miejskich kamienic oraz wiejskich podłóg.
Kolejna edycja targów wyposażenia wnętrz Warsaw Home już za nami! Jak każdego roku, wydarzenie przyciągnęło tłumy zwiedzających oraz wystawców, wśród których nie mogło zabraknąć Carpets & More – dystrybutora i producenta ekskluzywnych dywanów premium.
Carpets & More i Magda Fornal
Najnowsza współpraca Carpets & More z Magdą Fornal zrodziła dywany, które są fascynującym połączeniem tradycji z aktualnymi trendami. Wzory inspirowane dawnymi posadzkami – mozaikami, minimalistycznymi geometriami z początku XX wieku oraz rustykalnymi motywami – zyskały nowe życie na miękkich i przytulnych tkaninach, które można było podziwiać na tarach Warsaw Home w PTAK EXPO.
W swoich projektach często sięgam do przeszłości. Tradycyjna sztuka dekoratorska to bowiem skarbnica pomysłów i inspiracji do tworzenia współczesnych, wpisujących się w aktualny styl życia wnętrz. Tak było i w przypadku tej kolekcji. Stare posadzki, z charakterystycznymi motywami zdobniczymi, z jednej strony niezwykle finezyjnymi, z drugiej – prostymi, symetrycznymi i często zgeometryzowanymi stały się punktem wyjścia do jej powstania. – wspomina Magda Fornal.
Każdy model Carpets & More, od eleganckiego Glam po subtelnie zdobiony Scallop czy Cookie, Cottage, Delta, Flicker, Layla, Luna i Noble, to doskonały przykład tego, jak dziedzictwo przeszłości może wkomponować się w potrzeby współczesnego odbiorcy. Misternie utkane, miękkie w dotyku i ciepłe w odbiorze propozycje, umiejętnie wyeksponowana na stoisku Carpets & More przykuwały uwagę swym wyjątkowym wzornictwem.
Design z historią
Premiera kolekcji stała się głównym punktem wydarzeń na stoisku Carpets & More, przyciągając uwagę nie tylko profesjonalistów, ale także pasjonatów pięknych wnętrz. Oczy zwiedzających skierowane były na precyzyjne, a zarazem stylowo minimalistyczne wzory – Cookie, Cottage, Delta, czy Flicker zachwyciły swoją prostotą, która kryje głęboką historię.
Nie ukrywam, że już na etapie projektu spodziewaliśmy się, że będzie to kolekcja, która spotka się z dobrym odbiorem i odniesie komercyjny sukces. Jednak obserwując, z jakim zainteresowaniem spotkała się w dniu premiery zarówno wśród profesjonalistów, jak i osób niezwiązanych z branżą wyposażenia wnętrz, jestem pewna, że sukces ten przerośnie nasze oczekiwania – dodaje właścicielka Carpets & More.
Dywany z premierowej kolekcji można było nie tylko podziwiać i dotykać. Podczas targów właścicielka marki – Magdalena Świerlikowska wraz z projektantką kolekcji Magdą Fornal, spotkały się osobiście z dziennikarzami oraz architektami. Dzięki temu można było poznać wszystkie szczegóły – związane nie tylko z materiałami i inspiracjami, lecz także historią powstania czy procesem produkcji.
W trakcie drugiego dnia targów, na stoisku Carpets & More, odbyły się aż dwa oficjalne mini eventy. Podczas nich prowadząca spotkania Olga Kisiel-Konopka oraz Magdalena Świerlikowska i Magda Fornal opowiadały o tajnikach kolekcji.
1 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk
2 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk
3 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk
4 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk
5 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk
6 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk
7 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk
8 z 8
Carpets & More, fot: Bartek Barczyk