Butik jak galeria sztuki. Nowa odsłona Cartier w Brukseli projektu Studia Friedmann & Versace
Brukselski Cartier to miejsce, które emanuje sztuką. W przestrzeni stworzonej przez projektantów Studio Friedmann & Versace surrealizm łączy się z naturą, oferując spektakularne tło dla wyjątkowej biżuterii. To miejsce zchwyca już od progu!

Reinterpretacja Cartiera autorstwa Studia Friedmann & Versace to opowieść o odnowie, przemijaniu i kwitnieniu. Przestrzeń jest hołdem dla belgijskiego surrealizmu, który splata się w naturalnym rytmem zastosowanych wzorów. To nie tylko butik. To galeria sztuki!
Artyzm Cartiera
Od samego progu butik urzeka kaskadą form i wzorów, otulonych ciepłymi, jasnymi barwami. Główną dekoracją jest poetycki obraz autorstwa Laurentine Perilhou, którzy został stworzony techniką macramé. Ukazuje misternie haftowane florystyczne, które przypominają kwiaty inspirowane biżuterią Cartiera.

Artystyczne dzieło wiszące na ścianie jest jedynie preludium. W dalszej części wzrok przyciąga pantera dumnie spoglądająca z w Serres Royal z Laekena. To płaskorzeźba wykonana z papieru maché firmy Blundell & Therrien. Jej forma inspirowana techniką używaną przez Gaudiego, łączy tradycję z nowoczesnością, podkreślając wyjątkowość projektu.

Surrealistyczne korzenie projektu
Belgijskie surrealistyczne korzenie ujawniają się także w detalu architektonicznym. Motywy roślinne Victora Horty odnajdują swoje odbicie w zaokrąglonych witrażach Raphaëlle Collette. Te pełne światła drzwi, stworzone m.in. techniką Tiffany, prowadzą do prywatnej przestrzeni.
Szczególną uwagę zwracają także ekologiczne i rzemieślnicze techniki wykorzystane przy realizacji projektu. Studio postawiło na lokalne materiały – od tkanin Luc Druz, okładziny ścienne Omexo, przez dywany z włókien econyl, po drewnianą inkrustację z certyfikatem FSC. Nawet podłoga zimowego ogrodu wykonana jest z recyklingowanego kamienia.
Butik jest nie tylko przestrzenią sprzedaży, lecz także prawdziwą galerią sztuki. Ściana poświęcona zegarkom ozdobiona została przez Antonina Lamoota. Szklany żyrandol, przywołujący na myśl baldachim, wychodzi na salon, gzymsy zdobiące przestrzeń inspirowane są bransoletką Cartier Tutti Frutti, stworzoną w 1925 roku. Front baru zdobi kwiatowa dekoracja wykończona techniką emalii Cloisonné Céramiques du Beaujolais. To dzieło pracowni Tollis, które przywołuje na myśl strużkę wody.
1 z 8

2 z 8

3 z 8

4 z 8

5 z 8

6 z 8

FV_CARTIER_Bruxelles-Opening_040_DETAIL_0066_1
7 z 8

8 z 8
