Wystawa Swarovski - Masters of Light, która miała swoją premierę w Szanghaju jesienią ubiegłego roku, jest prezentowana w historycznych wnętrzach odnowionego Palazzo Citterio, wspaniałego przedłużenia Pinacoteca di Brera w samym sercu Mediolanu. To kulturalne partnerstwo z najważniejszym muzeum w mieście pozwala odwiedzającym po raz pierwszy podziwiać odnowiony Palazzo, który od grudnia 2024 r. będzie gościł kolekcje sztuki współczesnej Pinacoteca di Brera przekazane przez rodziny Jesi i Vitali.

Ten przełomowy pokaz jest pierwszą odsłoną dziedzictwa i rewolucyjnego ducha jednej z najstarszych europejskich marek luksusowych, przedstawiającą podróż w czasie i historii firmy Swarovski, od jej założenia w 1895 roku do dnia dzisiejszego.

mat. prasowe

Swarovski - Masters of Light, prezentuje wyjątkową sztukę mody zdobioną kryształami od międzynarodowych marek, takich jak Balenciaga, Dior, Gucci, Schiaparelli, Versace i Armani oraz lśniące stylizacje z czerwonego dywanu noszone przez Harry'ego Stylesa, Doja Cat, Katy Perry i Beyoncé, podkreślając nieustanną kreatywność i savoir-faire Swarovskiego oraz jego inspirującą współpracę z największymi nazwiskami w modzie, kinie i muzyce na przestrzeni ponad wieku.

mat. prasowe

Alexis Nasard, dyrektor generalny Swarovski, skomentował: "Cieszymy się, że możemy zaprezentować wystawę 'Masters of Light' w Mediolanie, świętując 129 lat bogatego dziedzictwa i odważnej nowoczesności firmy Swarovski. Jako światowa stolica mody, luksusu, designu i kultury, Mediolan jest idealną lokalizacją, a nasza współpraca z Pinacoteca di Brera oferuje wyjątkową okazję do poznania wszechświata Swarovskiego w niezwykłym otoczeniu Palazzo Citterio, podkreślając nasz wyjątkowy savoir-faire i bogaty wkład w kulturę".

Giovanna Engelbert, Globalna Dyrektor Kreatywna Swarovski, skomentowała: "Cieszę się, że moja kreatywna wizja została odzwierciedlona w tym pokazie świata Swarovskiego, od jego bogatej historii po współpracę z największymi Domami Mody i Ikonami Popu, a także biżuterię, którą tworzymy. Oglądanie tej zadziwiającej wystawy jest niesamowicie satysfakcjonujące, to prawdziwa podróż pełna cudów, odkryć, marzeń i radości. Masters of Light celebruje kunszt i savoir-faire Swarovskiego w każdej dyscyplinie kreatywnej. Jestem podekscytowana, że jej europejska premiera ma miejsce w moim rodzinnym Mediolanie, a także dumna i zaszczycona, że mogę być częścią tego niesamowitego luksusowego domu, który od 129 lat wprowadza innowacje w przyszłość".
Oddając hołd branży modowej, na której opiera się istota Made in Italy, Swarovski - Masters of Light prezentuje wyjątkowy wybór ponad 50 zdobionych kryształami strojów zaprojektowanych przez znane domy mody, w tym włoskie marki Prada i Miu Miu, Fendi Couture, Gucci, Atelier Versace zaprojektowane przez Gianniego Versace i Donatellę Versace oraz Armani Privé autorstwa Giorgio Armaniego, a także światowych projektantów, w tym Alexandra McQueena, Louisa Vuittona, Thierry'ego Muglera Couture i Vivienne Westwood oraz historyczne suknie couture, w tym wyjątkową suknię House of Worth z 1895 roku - wiele z nich przywieziono do Włoch na pierwszy w historii publiczny pokaz.

Obejmuje również unikalną kolekcję strojów noszonych przez światowe ikony popkultury, od Josephine Baker po Tinę Turner, Madonnę i Kylie Minogue; wyjątkową gamę kostiumów scenicznych i strojów z czerwonego dywanu pochodzących z kolekcji Swarovski Heritage; oraz tysiące błyszczących elementów biżuterii, figurek i kryształów, w tym największy kryształowy chaton, jaki kiedykolwiek stworzono. Kolejną atrakcją jest zbiór wspaniałej biżuterii wykonanej z laboratoryjnie wyhodowanych diamentów Swarovski Created Diamonds.

Wystawa zabiera odwiedzających w fascynującą podróż od czasów powstania firmy Swarovski w XIX-wiecznym Wiedniu do XXI-wiecznego Mediolanu i nie tylko. Jest ona podzielona na siedem kluczowych tematów: wędrówka przez historię marki (Time Chamber); specjalnie wyselekcjonowany zestaw biżuterii Swarovskiego (Jewelry Box); pierwsza kolekcja diamentów wyhodowanych w laboratorium (Diamonds Of The Future); niepowtarzalne uchwycenie światła przez kryształ (Masters Of Light); oraz wyjątkowa współpraca z muzyką i kinem (Pop Icons). Centralnym punktem jest Future History, czyli wystawa mody w 20 wizualnych dialogach umieszczonych w obrębie Palazzo Citterio, pomiędzy strojami jednych z największych światowych projektantów. W Mediolanie wybór został rozszerzony o szereg kluczowych włoskich talentów. Nowością w mediolańskiej odsłonie wystawy jest również Mathemagical, sala poświęcona niepowtarzalnemu savoir-faire firmy Swarovski w produkcji kryształów i biżuterii. Dodatkowo, przestrzeń ta prezentuje unikalną biżuterię couture stworzoną przez Giovannę Engelbert na tegoroczną galę Metropolitan Museum of Art Costume Institute w Nowym Jorku.

mat. prasowe

Masters of Light obejmuje również sklep Pop-Up Store, w którym odwiedzający mogą przeglądać ekskluzywny asortyment produktów Swarovski, a także kawiarnię Garden Café mieszczącą się w oranżerii Palazzo Citterio z menu stworzonym przez znanego mediolańskiego szefa kuchni Carlo Cracco.

Wystawa Swarovski - Masters of Light jest otwarta dla gości w Palazzo Citterio od 17 czerwca do 14 lipca 2024 r. i jest bezpłatna.

Materiał promocyjny marki Swarovski