Design, który porusza. Technologia, która rozumie piękno i przekłada je na doświadczenie
Podczas 25. urodzin „ELLE Decoration” świętowano nie tylko przeszłość i przyszłość polskiego designu, ale również partnerstwo z marką, która doskonale rozumie jego znaczenie. BMW iX3, w pełni elektryczny SAV nowej generacji, udowadnia, że piękna forma może iść w parze z zaawansowaną technologią – i to z rozmachem godnym jubileuszu.

Obchody 25-lecia „ELLE Decoration” miały w sobie wszystko, co najważniejsze: emocje, nagrody i odważne wizje. Wydarzenie stało się okazją do rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu „Młodzi na Start”, który od lat wspiera debiutantów w świecie projektowania, oraz plebiscytu na „Projektanta 25-lecia ELLE Decoration”, czyli symbolicznego podsumowania ćwierćwiecza polskiego designu. Partnerem wydarzenia była marka BMW, obecna tam nieprzypadkowo. Nowe BMW iX3 wpisuje się bowiem idealnie w rozmowę o przyszłości projektowania, łącząc radykalnie nową estetykę z bezkompromisową technologią. Ten model, choć swoją premierę będzie miał dopiero wiosną 2026 roku, już teraz inspiruje wizją, którą uosabia: ponadczasowy design w służbie użytkownika.

Nowa stylistyka – redukcja do esencji formy
Nowe BMW iX3 stanowi początek zupełnie nowej ery dla marki – nie tylko technologicznie, ale przede wszystkim stylistycznie. To pierwszy seryjnie produkowany model Neue Klasse i zarazem premiera całkowicie nowego języka projektowania, który został objęty kompleksową ochroną. Purystyczna forma i mocno zarysowany charakter nadwozia to odpowiedź na aktualne trendy w projektowaniu: mniej znaczy więcej. Redukcja detali nie oznacza jednak nudy. Wręcz przeciwnie – precyzyjnie poprowadzone linie, duże i czyste powierzchnie oraz wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza (Cd 0,24) nadają sylwetce lekkość i nowoczesną elegancję.

W pionowym przodzie dominuje nowa interpretacja klasycznej atrapy chłodnicy BMW oraz podwójne reflektory, którym towarzyszy zupełnie nowa sygnatura świetlna zastępująca tradycyjne chromowane detale. Wyraźnie zaznaczone nadkola i zlicowane powierzchnie szyb oraz klamek wzmacniają wrażenie rzeźbiarskiej bryły, a tylne lampy sięgające daleko do środka nawiązują w poziomym układzie do charakterystycznego dla BMW kształtu litery L.
Wnętrze jak nowoczesna przestrzeń mieszkalna
Design kabiny nowego BMW iX3 to prawdziwa rewolucja w aranżacji wnętrz samochodowych – zupełnie nowy poziom estetyki, przestronności i cyfrowych doświadczeń. Projekt deski rozdzielczej sprawia wrażenie zawieszonej w powietrzu, a jej linie płynnie przechodzą w panele drzwi, tworząc efekt otulenia. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie i przejrzystości – zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i wizualnym.

Duże przeszklenia oraz panoramiczny dach z filtracją promieni UV pozwalają światłu przenikać do środka, tworząc przepełnioną światłem aurę. Tapicerka pokryta tkaniną Econeer, wykonaną w 100% z przetworzonych butelek PET, to element standardowej konfiguracji wnętrza Essential w kolorze Vivid Grey. Użyte materiały i kolorystyka, inspirowane nowoczesnym wystrojem wnętrz oraz technologią Neue Klasse, harmonijnie współgrają i podkreślają komfort wnętrza. Alternatywą są m.in. materiały Veganza lub luksusowe połączenia skóry Merino i materiału PerformTex w subtelnych, dopracowanych kolorystykach.
Nowy wymiar cyfrowych doświadczeń
System BMW Panoramic iDrive w modelu iX3 to nie tylko funkcjonalność – to również design najwyższej próby i całkowicie nowy standard cyfrowych doświadczeń. To właśnie BMW iX3 jako pierwszy seryjnie produkowany model oferuje ten innowacyjny system, który redefiniuje sposób interakcji z pojazdem i przenosi intuicyjność obsługi na zupełnie nowy poziom. Całość tworzy przemyślaną kompozycję światła, form i brzmienia, które można personalizować według własnych potrzeb. Elementy fizyczne i cyfrowe zostały zbalansowane tak, aby zachować intuicyjność obsługi i estetyczną czystość formy.

Wyświetlacz BMW Panoramic Vision biegnie przez całą szerokość przedniej szyby, a jego treść można dostosowywać według preferencji kierowcy i pasażera. Unikalny ekran centralny z podświetleniem matrycowym oraz nowa wielofunkcyjna kierownica tworzą spójną i dopracowaną wizualnie całość. Efekt? Doświadczenie, które nie tylko odpowiada na potrzeby współczesnych kierowców, ale i wyznacza kierunek przyszłości użytkowej estetyki.
Estetyka w służbie zrównoważonego luksusu
Nowe BMW iX3 to przykład, jak odpowiedzialność środowiskowa może iść w parze z najwyższej klasy wzornictwem. Redukcja śladu węglowego aż o 34% w całym cyklu życia pojazdu to efekt kompleksowego podejścia: od projektowania, przez dobór materiałów, aż po proces produkcji. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju – przędza wykorzystana do produkcji tapicerki siedzeń Econeer w 100% pochodzi z tworzywa PET z recyklingu, a ta użyta w podsufitce i dywanikach podłogowych w całości z materiałów wtórnych.

Dopełnieniem tej filozofii są również obręcze kół zawierające 70% surowców wtórnych oraz wykorzystanie aluminium wtórnego w komponentach układu jezdnego. W efekcie powstał pojazd, który nie tylko zachwyca designem, ale też realnie przyczynia się do zmniejszenia wpływu na środowisko.
Design wsparty technologią nowej ery
Choć stylistyka BMW iX3 odgrywa ogromną rolę, warto zaznaczyć, że stoi za nią zaawansowana technologia. Ten w pełni elektryczny SAV nowej generacji oferuje zasięg do 805 km, a jego akumulator można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 21 minut. Na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o napięciu 800 V wystarczy 10 minut, by zwiększyć zasięg nawet o 372 km. Nowa architektura z czterema superkomputerami i system „Heart of Joy” odpowiada za precyzję prowadzenia, płynność jazdy i personalizację doznań, a wszystko to jest zamknięte w eleganckiej, ponadczasowej bryle, która redefiniuje, czym dziś może być samochód klasy premium.

Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, nowe BMW iX3 prezentuje świeżą jakość projektowania w motoryzacji – przemyślaną, odpowiedzialną i jednocześnie oddziaływującą na wiele zmysłów. To model, który doskonale odnalazłby się nie tylko na ulicach dużych miast, ale i na kartach magazynu o designie. Trudno o lepsze podsumowanie idei, które przyświecały obchodom 25-lecia „Elle Decoration”.
Materiał promocyjny marki BMW

